4 Ocak 2015 Pazar

Vacuum Engine Tasarımı ve Animasyonu - SolidWORKS

Herkese Merhaba,

Bu yazımda sizlere bir çeşit dıştan yanmalı motor olan vakum motoru ingilizce adıyla "Vacuum Engine" hakkında biraz bilgi vermek istiyorum. Ayrıca internet menşeili bir de tasarım veriyorum.

Türkçe ismiyle internette herhangi birşey bulmak zor. O yüzden araştırmalarınızı ingilizce ismiyle yapmanızı tavsiye ederim. Ben yazımda ingilizce ismini kullanacağım.

Vacuum engine çalışma prensibini kısaca, piston üzerindeki havanın dışarıdan aldığı ısıyla genleşip biyel kolunu itmesi ve geri dönüş hareketiyle soğuyan havayı boşaltıp tekrar sıcak hava almasıyla hareketi yinelemesi olarak tanımlayabiliriz.

İçten yanmalı motorlarda ilk hareket marş motoruyla dışarıdan verildiğini birçoğumuz biliyordur. Aynı şey dıştan yanmalı motorlarda da geçerli. Aşağıda hazırladığım videoda tasarım animasyonunu ve üretilmiş vacuum engine modelini görebilirsiniz.

İndirmek için tıkla!

Bir başka yazıda görüşmek üzere...
Kalın Sağlıcakla.

1 yorum:

  1. Tebrikler. Muhteşem. (Google ile çevirmek). Ben vakum motorları birçok model aradı. Anthony Davis: Ben "Jan Ridders" (Hollanda) Yazar bazı resimler var.
    İki soru:
    Piston 0,29polzades (orijinal) içinde bir delik vardır. Senin SOLIDVORKS beni 0,14 inç söyler?
    Altın rengi bir yuvarlak parçası vardır. Youtube animasyon. Bu bir denge nedir?
    English (google)
    Congratulations. Magnificent. (With google translate). I searched many models of vacuum motors. I got some pictures of "Jan Ridders" (Netherlands) Author: Anthony Davis.
    Two questions:
    The piston has a hole inside 0,29polzades (original). In your solidvorks tells me .14 inches?
    There is a round piece of gold color. In your youtube animation. It is a counterweight?
    Thanks and forgive the trouble.
    jordinautic@gmail.com

    YanıtlaSil